Over ons

Op 19 mei 1992 namen de heren T.P. Kingma, J.Z. Bruining en J.H. Kinds het initiatief Kiwanis Club Stadskanaal op te richten. De club kent ca. 15 leden uit verschillende beroepsgroepen.

De leden van KC Stadskanaal komen de 1e en 3e donderdag van de maand bijeen. Het bestuur zetelt in Stadskanaal en heeft als vergaderlocatie City Hotel Stadskanaal.

Kiwanis Club Stadskanaal is al jaren actief om via fondsenwerving geld voor kinderen bijeen te brengen. Enkele voorbeelden van door ons georganiseerde activiteiten: Goede Doelen Concert, kleiduivenschieten, lezingen met boeiende sprekers.  Het ingezamelde geld besteden we aan (inter)nationale projecten (zoals het STOP TETANUS project) en aan lokale goede doelen. Het vertrekpunt daarbij is continu het verbeteren van de leefwereld van kinderen.  Want dat is waar Kiwanis voor staat: "Serving the children of the world".

Ook aan gezamenlijke activiteiten om vriendschappen binnen onze club te bevorderen, wordt veel gedaan. Vaak is dat met partners en kinderen van de leden.